Facebook ve Twitter’da yüksek etkileşim nasıl yapılır?

Sosyal medya, birçok farklı özellikteki platforma ev sahipliği yapan ve e-ticaret sitelerinin potansiyel müşterilerine ulaşmasına yardımcı olan, etkili bir dijital pazarlama mecrası. Özellikle Facebook ve Twitter’ın, aktif kullanıcı sayılarının yüksekliği nedeniyle, bu konuda diğer sosyal ağlardan bir adım önde olduğunu söylemek mümkün.

Sosyal medyanın devleri olarak nitelendirebileceğimiz bu 2 platformu e-ticaret çalışmalarınızda etkin bir biçimde kullanabilmek için öncelikle kullanıcıların ilgisini çekmeniz ve bu ilgiyi sürekli hale getirmeniz gerekiyor. Gönderilerinizin çok sayıda beğeni ve yorum alması, kullanıcılar arasında paylaşılması ile etkileşim oluşturabilir; kullanıcı ağlarının çarpan etkisinden faydalanarak bilinirliğinizi kısa sürede artırabilirsiniz. Bunun için bu 2 mecrada en çok ilgi gören konulara göz atmak faydalı olabilir.

Coruh Medya olarak sizler için, Facebook ve Twitter’da en fazla etkileşim sağlayan konuları inceledik…

Sosyal medyanın yıldızı eğlence
Araştırmalar Facebook ve Twitter’da en çok eğlence ve günlük yaşama dair paylaşımların ilgi gördüğünü ortaya koyuyor. Her iki platformda, en çok etkileşim sağlayan konu müzik, ikincisi ise televizyon programları. Listenin ilk sıralarında yer alan diğer konular ise şu şekilde;

Facebook                  Twitter
1. Müzik                      Müzik
2. Televizyon              Televizyon
3. Yazılım                    Tatil
4. Kutlama                   Yazılım
5. Tatil                         İnanç
6. Film                         Kutlama
7. İnternet                    Film
8. İş dünyası                Kitap
9. Futbol                      İş dünyası
10. Spor                      Yemek

Facebook ve Twitter’da gerçekleşen etkileşimin yüzde 60’ı, bu başlıklar altında toplanıyor. Kalan yüzde 40’lık bölümde ise ağırlıklı olarak politika, sağlık ve teknoloji konuları yer alıyor.

Gündelik yaşam ve markalar
Her 2 mecrada kullanıcıların ilgisini uyandıran ve etkileşim oluşturan konular farklılık gösteriyor. Örneğin restoranlar hakkında beğeni ve yorumlar Facebook’ta daha fazlayken, Twitter’ın bu alanda fazla etkileşim sağlamadığı göze çarpıyor. Kullanıcıların firmalar ve markalar hakkındaki paylaşımları Twitter’da daha fazla reaksiyon alıyor. Lifestyle’da Facebook, teknolojide ise Twitter lider.

Sosyal medyanın genel karakterini belirleyen temel unsur, kullanıcı kitlelerinin tercihleri. Şimdilik Facebook ve Twitter’ın liderlik ettiği bu mecrada, her gün bir yenisi açılan ve özel ilgi alanlarında uzmanlaşmayı hedefleyen sosyal ağlar, kullanıcı kitlelerini peşlerinden sürükleyebiliyor. Değişen eğilimleri takip etmek ve sosyal medya pazarlamanızı en çok etkileşim alan konuları gözlemleyerek şekillendirmek, e-ticaret sitenize daha fazla potansiyel müşteri kazandırmanıza yardımcı olabilir. Aynı şekilde bu gözlemler, ürün ve hizmetlerinize bağlı olarak, ağırlık vermeniz gereken sosyal medya platformunu belirlemenize de yardımcı olabilir.

E-ticaret sitenizin yeterince trafik sağlayarak satışlarının artması ve e-ticaret işinizin büyümesi için; sürekli yapmanız gereken şeyler var. Bu konuda ihtiyacınız olan tüm desteği,Coruh medya size sağlayabilir.Çoruh Medya e-ticaret paketlerinin sunduğu olanaklarla tanışmak için,Coruh Medya ile iletişime geçebilirsiniz.Bir önceki yazımız olan Facebook analytics verilerine bir yenisini ekledi yazımızı buradan inceleyebilirsiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder