Başarılı Pazarlamanın Yıllara Meydan Okuyan 2 Kuralı Nedir?‏

2014'e adım adım yaklaştığımız bugünlerde, senenin pazarlama ve sosyal medya trend tahminleri havada uçuşuyor. Uzmanlar durmadan trend tahmini yaparken birşeyi unutuyor.
Trendler geçicidir...
İşini büyütmek, serbest salınımda olan trend tahminlerine kulağınızı tıkayarak, emin adımlarla ilerlemek için ne yapmalısın?
Senelere direnen hangi 2 kural seni ilerletebilir? Aşağıda bulabilirsin.

Son senelerde, özellikle sosyal medyanın ezberleri bozduğu son birkaç senede gelenekselleşmeye başlayan ''pazarlama trend tahminleri'' internet medyasını süslüyor.
Bu tahmin olayı,yine bir blogda karşıma çıkınca dönüp geçmiş seneki tahminlere baktım ve acı gerçeği fark ettim: Bir kişinin 2011 yılında tahmin ettiği trendi, 2014 yılında başkası tahmin etmiş, 2012 yılında bir kişinin tahmin ettiği trendi 2014'te başkası tahmin etmiş... Yani hangi pazarlama trendi hangi seneye ait, ya da neden o seneye ait, belli değil.
Hatta bu sene gözüme takılan başka birşey Google Glass'tan pazarlama trendi olarak bahsedilmesi.

İşin o kadar cıvkı çıkmış ki, piyasaya sürülen elle tutulur,somut bir ürün dahi pazarlama trendi olabiliyor.
Geçtiğimiz sene birisinin çıkıp Instagram'ı pazarlama trendi olarak gösterdiğini de görmüştüm, hatta geçtiğimiz senelerde ben de kendimi bu akıma kaptırıp bana ''senenin sosyal medya trendleri''  tahminim sorulunca, bir sosyal ağı cevap olarak verdiğimi hatırlıyorum. 
Trend nedir ki? Daha doğrusu trendi bilmemiz ne işe yarar? Başkaları yapıyor diye biz de mi yapmalıyız? Pazarlama bir cins kıyafetmidir ki modası olsun?
Hayır...
Trend rüzgarına kapılıp gitmeden önce pazarlamayı özümsemek gerekiyor. 
Aslında yıllardır kuralları değişmedi, değişen tek şey mecralar.
Pazarlamanın Asla Eskimeyecek 2 Kuralı
1- Konuşturmak
Ağızdan ağıza pazarlama dün olduğu gibi bugün de bilinen en etkili pazarlama yolu. Hangi alana yatırım yaparsanız yapın, başkalarının markanızdan bahsetmesini sağlayamadığınız sürece başarılarınız geçicidir.
O yüzden bir dakikalığına bugüne kadar yaptığınız herşeyi unutun ve markanızın sosyal medyada, forumlarda ya da herhangi bir dijital mecrada ne kadar konuşulduğunu araştırın.
Konuşulan, bahsedilen marka olmayı amaç edinin, gerisi zaten çorap söküğü gibi gelecektir.
Fakat konuşulan bir marka olurken iyi bir reklamcı olan Jeff Richards'ın şu sözünü unutmayın:
''Ağızdan ağıza pazarlama(WOMM) en etkili pazarlama yöntemi olsa da kimi zaman en tehlikeli pazarlama yöntemi olduğu unutulmamalıdır''
Bilgi çağında, mevzu sadece konuşulmak değ
il, herkesin gözü önünde olduğunuz dijital mecralarda sizden iyi şekilde bahsedilmesi de bir o kadar önemli.
Birgün markanız öldüğünde, ''Merhumu Nasıl Bilirdiniz'' sorusuna cemaat arkanızdan ''İyi Bilirdik'' der miy di? Tüm mevzu aslında bu... Kendinize bu soruyu sorun, cevabını samimi şekilde verin.
Daha acı olan ise bu itibarı ''like'' ya da ''takipçi'' satın alarak yapamayacağınız gerçeği.
O yüzden WOMM sürecinde müşteriyi memnun etmek, herşeyden önemli.
2- Ölçmek
Çok başarılı olan bir kampanya yaptınız, satışlarınız arttı fakat bir süre sonra aniden azalmaya başlıyor. Nedeni ne olabilir?
Ölçmediğiniz bir başarı hiçbir zaman gerçek başarı olamaz. Çünkü neyi doğru yapıp, neyi yanlış yaptığınızı anlamanızın en iyi yolu ölçmektir.
500 bin TL'lik bir dijital reklam bütçesiyle yola çıkan fakat doğru ölçümlemeyi yapamadığı için yatırdığı tutarın yarısını heba eden çok fazla şirket biliyorum.
O yüzden dijitalde ya da gelenekselde faaliyet gösteren her marka, eğer bir kampanya yapacaksa başarı kriterlerini doğru belirlemelidir.
Sen ne düşünüyorsun? Pazarlamanın yıllar geçse de  değişmeyecek kuralları sana göre neler?

Özenç Kılıçcıoğlu
SosyalMedyacci

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder