Bildiğiniz gibi GIF’leri andıran altı saniyelik klipler yaratmamıza fırsat veren Vine, Twitter’ın 140 karakter limitli paylaşım fikrini görsel hale getirdi ve yeni bir pazarlama fırsatı yarattı.
Vine da Twitter’daki karakter sınırında olduğu gibi, süre sınırı nedeniyle pazarlama sektörünü hedef kitleye direkt olarak hitap etmeyi mecbur kılan stratejiler oluşturmaya zorluyor.
Vine, markanın takipçilerine herhangi bir kampanyayı takip etmek, ürünü tanıtmak için hashtag’lerle donatılmış videolar hazırlamaları fırsatı sunması ile aslında büyük bir crowd-sourcing fırsatı sunuyor.
Vine’da 6 saniyelik tek seferde çekilen görüntülerden çok, stop motion animasyon tekniği tercih ediliyor. Uygulama da ilk başta kullanıcıyı bu tekniği nasıl kullanacağı ile ilgili eğitiyor.
Büyük bir marka ya da butik bir işletme olmanız fark etmez. Vine ile 6 saniyelik videolarla etkileyici anlatım videoları hazırlayabilirsiniz. Bu markanız ya da ürününüze yönelik kısa inceleme, bilgilendirici içerik ya da uygulamalı olarak göstereceğiniz bir “nasıl yapılır” videosu olabilir.
Vine’ın online pazarlamada etkili kullanımına dair birkaç başarılı örneği inceleyelim.
Trident Gum’ın ürüne dair, ürünün özelliğini ön plana çıkaran bir tanıtım videosu :
Lowe’s adlı yapı marketin hazırladığı bir nasıl yapılır videosu:
Brit Awards’un etkinlik öncesi mekan hazırlık süreci, kamera arkası görüntüleri:
Gap’in moda çekimi, katalog tarzı görüntüleri:
Rolling Stone dergisinin hazırladığı ufak yarışma:
Tasarımcı, art direktör Mark Viewer’ın Lego için hazırladığı kısa video:
https://vine.co/v/bgrX0MhKaQqfb_action_ids=10152634289355341&fb_action_types=vine-app:post&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582
Buyrun, bu da Vine’daki yeni ve güzel işlerin takip edilmesi için kurulmuş bir site;
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder