Penguen, Panda, Hummingbird (Sinekkuşu)… Sıradaki hayvan sizce hangisi olacak? Bir fok balığı mı yoksa güçlü bir kutup ayısı mı?
Google’ın algoritma değişiklikleri sizi neden bu kadar çok ilgilendiriyor? Yoksa korktuğunuz ve kimseye söyleyemediğiniz bazı sırlarınız mı var? Evet, Penguen’in son güncellemelerinden önce çoğumuzun vardı ama Google hazretleri en derin sırlarımızı deşifre etti.
Anlayacağınız, Google değişti ve değişmeye devam edecek. Zekileşti ve zekileşmeye devam edecek…
Peki o size ”Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir” sözünü sürekli hatırlatırken, siz bu kimi zaman keskin kimi zamansa sinsi değişikliklere nasıl direneceksiniz? Göğsünüzü siper edip, senden korkmuyorum artık Google diye bağırmak için daha ne kadar zaman bekleyeceksiniz? Gerçekten, değişmeye ne kadar hazırsınız?
Hadi gelin, hep birlikte Google’ın algoritmik güncellemelerine meydan okuyalım. Bugünden itibaren, yakın gelecekteki Google’ın şifrelerini çözelim. Yıllar, sitenizin yüzünü eskitse de, Google güncellemelerinin sitenizi alt edemeyeceği, aksine sizi sürekli ödüllendireceği bir içerik stratejisi oluşturalım.
Bunu Nasıl Başarırız?1- Link İnşa Etmeyi Bırakın, Link Kazanmaya ÇalışınRehberlere kayıt olmak, forumlarda linkinizi paylaşmak, makalelerin altına site linkinizi bırakarak yorum yapmak, .edu ya da .gov sitelerde oluşturduğunuz profillere link bırakmak, link değişimi yapmak… Evet, bu yöntemlerin hepsi sitenize link kazandırabilir, fakat artık bu linklerin Google’ın gözünde bir değeri yok. Daha da kötüsü doğal yollardan edinilmeyen linkler sizi uçuruma sürükleyebilir ve arama sonuçlarındaki görünürlüğünüzü tehlikeye atabilir.Kafanızdan ”iyi sıralama yakalamak için link edinmek zorundayım” cümlesini çıkarın. Bu, sizin önceliğinizin kaliteli içerik üretmek değil, link kazanmak olduğunu gösterir. Google’ın istediği ise kaliteli içerik üretmeniz. Eğer bugün hala doğal olmayan yollardan edindiğiniz linkler sizi ayakta tutuyorsa, bu yarın güne %50′lik bir ziyaretçi kaybıyla merhaba demeyeceğiniz anlamına gelmez.Link nasıl mı kazanılır?Kısaca, ne iş yapıyorsanız onu iyi yapın. Eğer e-ticaret siteniz varsa müşterilerinizle iyi diyalog kurun. Blog yazarıysanız yazdıklarınızla insanların hayatını değiştirin, yazılmayandan çizilmeyenden bahsedin, okuyucularınızı onurlandırın. İçerik çeşitliliğinizi arttırın, eğer ana ürününüz video ise yazı yazmaya başlayın ya da ana ürününüz röpörtajlarsa, sektörün nabzını tutan infografikler oluşturun.Bulunduğunuz sektörle ilgili ücretsiz ürünler verin ve bunların kazanılması için basit sosyal medya yarışmaları düzenleyin. Link oluşturmaktansa ”marka oluşturmak” ile ilgilenin. Logonuz, kurumsal renklerinizin tutarlılığı, içerik oluştururken kullandığınız dilin tutarlılığı ve tonu, referanslarınızı sunum şekliniz, başkalarınının kafasındaki marka algısını şekillendiren kriterlerden bazılarıdır.
Link konusunu iki kere düşünün ve kendinize şu soruyu sorun:
”Link sayımı arttırmaya ayırdığım zamanı, içeriğimin kalitesini arttırmaya ayırsam nitelikli ziyaretçi trafiğimde daha fazla artış olur mu?” Cevabınız evetse, ne yapacağınızı artık biliyorsunuz.
Farklı bir bakış açısıyla;
Ekonomistler neredeyse dünyadaki her olayı ”maliyet” bakımından ele alır. Eğer 10 liranız varsa ve Cola 2 TL, Sandviç 5 TL ise, elinizdeki parayla toplam 5 tane Cola ya da iki tane sandviç alabilirsiniz. Ya da sadece 1 sandviç 2 adet Cola alabilirsiniz ve 1 liranız arta kalır. Bu durumda fazladan bir sandviç yemek için neredeyse 3 tane Coladan vazgeçmeniz gerekir. Diğer bir deyişle, 1 adet sandviçin fırsat maliyeti yaklaşık 3 adet Coladır.
Evet, neredeyse hayatta herşeyin fırsat maliyeti vardır.
”Birşeyden daha fazla verim almak için başka bir şeyi azaltmanız gerekir.” Daha fazla link almaya çalışmak için içerik oluşturmaya ayıracağınız değerli zamanınızdan ödün vermeniz gerekir. Sizce buna değer mi?2- Anahtar Kelime Seçiminde Gerilla Pazarlama Taktikleri UygulayınBilmeyenler için gerilla pazarlama: Nispeten düşük maliyetli ve sıradışı yöntemlerle müşterinin dikkatini çekerek rakibin pazar payını ele geçirmeyi hedefleyen pazarlama tekniğidir. Gerilla pazarlamada, tıpkı gerilla savaşında olduğu gibi vur-kaç taktiği uygulanır. Aşağıdaki örnekler gerilla pazarlamanın ne kadar etkili şekilde kullanılabileceğini gözler önüne seriyor.
Açık konuşmak gerekirse, rekabetin çok yüksek olduğu ve çok fazla arama yapılan kelimelerde ilk sırada çıkmanız çok zordur. Ayda 20.000 kere arama yapılan, rekabet düzeyi çok yüksek olan bir sözcük veya sözcük öbeği yerine, neden ayda 500-1000 kere arama yapılan, rekabet düzeyi düşük olan birden fazla kelimede şansınızı zorlamayasınız? İşte böyle bir yöntem, dijital pazarlamada gerilla yöntemidir.Herkesin talep ettiği, büyük pastanın en lezzetli dilimini yemektense, çok az kişinin talep ettiği daha az lezzetli birden fazla dilimi yemek size aynı faydayı sağlayabilir. Ekonominin en önemli kurallarından birisi bir ürüne olan talep artarsa o ürünün fiyatının yükseldiğidir.Hatırlarsanız 8 dalda Oscar’a aday gösterilip 4 Oscar kazanan Akıl Oyunları filminin bir sahnesinde ”Bir Kadının Nasıl Elde Edebileceğine” yönelik bu teori öne sürülüyordu. Talep teorisi sadece ekonomide değil, hayatın tüm alanlarında görülüyor.
İzleyelim
https://www.youtube.com/watch?v=8YuJDxSvL8I
Google’ın algoritma değişiklikleri sizi neden bu kadar çok ilgilendiriyor? Yoksa korktuğunuz ve kimseye söyleyemediğiniz bazı sırlarınız mı var? Evet, Penguen’in son güncellemelerinden önce çoğumuzun vardı ama Google hazretleri en derin sırlarımızı deşifre etti.
Anlayacağınız, Google değişti ve değişmeye devam edecek. Zekileşti ve zekileşmeye devam edecek…
Peki o size ”Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir” sözünü sürekli hatırlatırken, siz bu kimi zaman keskin kimi zamansa sinsi değişikliklere nasıl direneceksiniz? Göğsünüzü siper edip, senden korkmuyorum artık Google diye bağırmak için daha ne kadar zaman bekleyeceksiniz? Gerçekten, değişmeye ne kadar hazırsınız?
Hadi gelin, hep birlikte Google’ın algoritmik güncellemelerine meydan okuyalım. Bugünden itibaren, yakın gelecekteki Google’ın şifrelerini çözelim. Yıllar, sitenizin yüzünü eskitse de, Google güncellemelerinin sitenizi alt edemeyeceği, aksine sizi sürekli ödüllendireceği bir içerik stratejisi oluşturalım.

Link konusunu iki kere düşünün ve kendinize şu soruyu sorun:
”Link sayımı arttırmaya ayırdığım zamanı, içeriğimin kalitesini arttırmaya ayırsam nitelikli ziyaretçi trafiğimde daha fazla artış olur mu?” Cevabınız evetse, ne yapacağınızı artık biliyorsunuz.
Farklı bir bakış açısıyla;
Ekonomistler neredeyse dünyadaki her olayı ”maliyet” bakımından ele alır. Eğer 10 liranız varsa ve Cola 2 TL, Sandviç 5 TL ise, elinizdeki parayla toplam 5 tane Cola ya da iki tane sandviç alabilirsiniz. Ya da sadece 1 sandviç 2 adet Cola alabilirsiniz ve 1 liranız arta kalır. Bu durumda fazladan bir sandviç yemek için neredeyse 3 tane Coladan vazgeçmeniz gerekir. Diğer bir deyişle, 1 adet sandviçin fırsat maliyeti yaklaşık 3 adet Coladır.
Evet, neredeyse hayatta herşeyin fırsat maliyeti vardır.
- Mükemmel bir kariyer yapmanın, büyük bir şirkette CEO olmanın fırsat maliyeti çocuklarınızla ve eşinizle daha az zaman geçirmek ya da daha stresli bir hayat geçirmektir.
- Saatlerinizi Playstation başında geçirmenin fırsat maliyeti arkadaşlarınla daha az zaman geçirmektir.
- İstanbul’da yaşamanın fırsat maliyeti Antalya’da deniz kenarında yaşayamamaktır, ya da Antalya’da yaşamanın fırsat maliyeti İstanbul’da boğaz manzarasını seyredememektir.
- Şu anda bu yazıyı okuyarak harcadığınız her bir dakikalık zaman, gözlerinizin bozulma ihtimalini arttırmaktaysa, yazıyı okumanızın maliyeti sağlıksız gözlere sahip olmaktır (Yılmayın, okumaya devam edin:)

Açık konuşmak gerekirse, rekabetin çok yüksek olduğu ve çok fazla arama yapılan kelimelerde ilk sırada çıkmanız çok zordur. Ayda 20.000 kere arama yapılan, rekabet düzeyi çok yüksek olan bir sözcük veya sözcük öbeği yerine, neden ayda 500-1000 kere arama yapılan, rekabet düzeyi düşük olan birden fazla kelimede şansınızı zorlamayasınız? İşte böyle bir yöntem, dijital pazarlamada gerilla yöntemidir.Herkesin talep ettiği, büyük pastanın en lezzetli dilimini yemektense, çok az kişinin talep ettiği daha az lezzetli birden fazla dilimi yemek size aynı faydayı sağlayabilir. Ekonominin en önemli kurallarından birisi bir ürüne olan talep artarsa o ürünün fiyatının yükseldiğidir.Hatırlarsanız 8 dalda Oscar’a aday gösterilip 4 Oscar kazanan Akıl Oyunları filminin bir sahnesinde ”Bir Kadının Nasıl Elde Edebileceğine” yönelik bu teori öne sürülüyordu. Talep teorisi sadece ekonomide değil, hayatın tüm alanlarında görülüyor.
İzleyelim
https://www.youtube.com/watch?v=8YuJDxSvL8I
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder